Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Barokk stílus - kicsit másképp



Milyen út vezetett odáig, hogy optikai szalonokat nyitott? Mennyi szerepe volt benne a választásnak és a véletlennek? 
Teljes mértékben a véletlen műve: egyszerűen optikai üzleteket üzemeltető családba születtem. Viccet félretéve, a családom kacskaringós úton jutott el a látszerészethez, de nekem sem volt egyértelmű sokáig, hogy ezt szeretném csinálni. Körülbelül négy-öt éve fogalmazódott meg benem, hogy ez érdekel, és szeretném csinálni. 
Mi az üzleti ars poeticája? Követni vagy formálni szeretné a trendeket?
A Sun de Luxe optikai szalont azért hoztuk létre, hogy legyen Magyaroszágon egy optikai szalon, ami nem csak a nevében luxus- és prémiumoptika. Az volt a cél, hogy egyrészt a belső kialakítás, a vásárlói feeling, a választék visszatükrözze a nevet, másrészt, hogyha valaki high-end, designer- és ékszerszemüvegeket keresne, illetve az ezekhez a márkákhoz társuló miliőt igényelné, ne kelljen külfödre mennie, mert itthon, Budapest szívében is megtalálja azt, amit Bécsben vagy Párizsban megkapna. 
Gyakran álítják szembe a fővárost és a vidéket. Hogyan látja: hol könnyebb vagy éppen nehezebb optikai szalont nyitni és vezetni?
A Sun de Luxe nem tudna megélni vidéken. Ez nagyon Budapest-specifikus bolt, minden szempontból. Azt is jól látjuk, hogy bizonyos gyűjtői, egyedi, esetleg ékszerdarabokért az ország bármely pontjáról feljönnek. Vannak vidéken üzleteink, és vannak a fővárosban is, de azt tapasztaljuk, hogy minden egyes üzlet ‒ még városon belül is ‒ teljesen más identitással, ezáltal más vásárlói körrel bír. 
Nemrégiben új üzletet nyitott, ami jól láthatóan a tervezett exkluzivitást sugallja. Meg tud jelölni egy szegmenst, amely felé az üzlet nyitott? Mit szeretne, ha mit tükrözne az új szalon? Szakmaiságot? Eleganciát? Megbízhatóságot?
A Sun de Luxe iránya egyértelmű, három alappillérre támaszkodik: egyrészt egyedi, különleges, illetve gyűjtői darabokat kínálunk, másrészt olyan szintű szakmai és brandkiszolgálást biztosítunk, ami jóval túlmutat a szemüvegeken, harmadrészt a termék és a szolgáltatás mellé olyan „csomagolást”, üzleti feelinget adunk, ami egyedülálló. Az üzletünk nem optikai üzlet, inkább optikai ékszerdoboz. Azt szeretnénk, hogy az embereknek exkluzív termékekért, illetve exkluzív kiszolgálásért ne kelljen külföldre menniük. 
Hogyan, illetve hol inspirálódik szakmailag? Elég itthon szemlélődni, magazinokból, internetről tájékozódni, vagy muszáj útra kelni?
Szakmailag lehet inspirálódni itthon is, aki akar, tud itthon is fejlődni. Legalább ilyen fontos, hogy az idők szelét megérezze az ember, hogy tudja, mi a következő lépés, merre tartanak a folyamatok. Ehhez néha érdemes külföldi piacok felé kacsingatni. 
Hogyan választotta ki az új szalon helyszínét? 
Egy ismerősöm ajánlotta, hogy nézzem meg a Párisi Udvart, mert nagyon különleges lesz. Amikor leültünk tárgyalni a tervezőkkel, és megtekinthettem a terveket, azonnal „közös nevezőn voltunk“ a házzal. Ők megkapták a legmagasabb Hyatt-minősítést, mi pedig a legmagasabb márkabesorolásokat. Így a ház közönsége és a mi közönségünk teljes egészében egyezik.A hely és mi magunk egymást erősítjük a magyar high-end piacon.
Mi volt a cél: mit tükrözzön az az enteriőr, ami a vendégeket fogadja?
Egyedi legyen, ne legyen hasonló még véletlen se itthon. Illetve nagyon fontos volt, hogy a belső anyira legyen exkluzív, hogy érdemben versenyre kelhessen bármely nyugat-európai városban fellelhető üzlettel.
További tervek?
Szeretnénk, hogy a Sun de Luxe márka egyértelműen a hazai szemüveges társadalom kiemelkedő „arca” legyen. Szeretnénk olyan márkákat hozni Magyarországra, amelyek máshol nem elérhetők, amelyek a presztízsükből kifolyólag nem találtak megfelelő helyet itthon. 
Egyedülállóak a Chopard, Gucci, Balenciaga gyűjtői kiadásai, illetve a Boucheron márka, ami kizárólag nálunk kapható Magyarországon. Azon dolgozunk, hogy további olyan ‒ főleg ékszer- és high fashion ‒ márkákat hozzunk be, amelyek eddig nem voltak elérhetőek Magyarországon. Szeretnénk, hogy a Sun de Luxe egy ismert ékszerdoboz legyen a hazai és nemzetközi optikai piacon.
Hogyan fogant meg az ötlet, hogy egy ilyen szintű luxusüzletet nyissanak? 
Egy beszélgetés kapcsán, ami a hazai piacról szólt. Azt láttuk, hogy sokan próbálkoztak hasonló ötlettel, de valahogy mindig volt egy hibás döntés a projektben. Vagy az árukészlet nem volt elég meggyőző, vagy az üzlet lokációja, vagy a belső kialakítása nem volt megfelelő. Ezeket végigelemezve gondoltuk úgy, hogy Budapest szívében kialakíthatnánk egy olyan üzletet, ahol ékszer- és különleges szemüvegeket lehet vásárolni, egyedi környezetben. 
 
Az üzlet kialakításáról
Az enteriőrt Csiszér Tamás tervezte. A tulajdonos elképzeléseinek megfelelően az exkluzivitás kihangsúlyozása adta a belsőépítészeti koncepció alapját. A neobarokk stílus, az aranyszín használata, a különleges csillárok, bútorok mind e koncepció részei. A kötött stílust a tervező néhány apró fricskával, poénnal igyekezett megtörni ‒ ennek legjellegzetesebb darabja az az egyedi megoldás a mennyezeten, ami klasszikus festők portréit gondolta újra és igazította a szalonhoz.


Vissza

Essilor Opticlub Cazal Silhouette OOK Press Konica Minolta Mexx Nautica CSD