Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Mint a lottószelvény


„Ez a szakma olyan, mint a lottószelvény” – Beszélgetés Kajdi Csabával, a Visage Modellügynökség alapítójával
 
Mihalik Enikő, Ebergényi Réka, a valóságshow-kból kiszabadult 15 másodperces Insta-sztárok kifigurázása egy kíméletlenül őszinte influencer-alteregóként, Cyla-ként. A nemzetközi színtéren is otthonosan mozgó, Magyarország mellett Franciaországban is otthonra talált Kajdi Csabával, a legismertebb magyar topmodellek menedzserével beszélgettünk a Visage Models Management céljairól és a magyar nők szépségéről.
‒ Manapság is előfordul, hogy meglát az utcán egy különleges arcot, és azt mondja magában: huh, meg kellene szereznünk őt a Visage számára? Sok-sok év, modellszakmában töltött idő és rengeteg gyönyörű ember után van még, ami egy szakmabelit felcsigáz?
‒ Minden további nélkül! Ma is úgy járom az utcákat, hogy az arcokat figyelem, és a mai napig azonnal leszólítom, ha olyan lány vagy fiú jön velem szemben. És ez nemcsak az én érdekem, hanem az illetőé is, mert valószínűleg olyan lehetőséget kínálhatok neki, amely teljesen megváltoztatja az életét. Ez a szakma egy igazán különleges világ, néha olyan, mint egy lottószelvény. Lehet, hogy pont aznap az én számomat húzzák ki, és találkozom egy leendő szupermodellel… Szóval, mindig figyelni kell!
‒ Amikor férfitársaságban a nemzeti pozitívumok felsorolása a beszélgetés tárgya, a gulyás, a táj és a magyar virtus dicsérése mellett szinte sosem marad el az obligát kijelentés, miszerint: és nálunk a legszebbek a nők! Mit gondol erről a „szlogenről”? Vagy nem is annyira szlogen?
‒Állíthatom, hogy ez a sztereotípia igaz! Tényleg a magyar nők a legszebbek a világon – és van stílusuk, megjelenésük és fellépésük. Nem egyszerűek, ugyanis hatalmas büszkeség és méltóság is van bennük, így néha elég önteltek is tudnak lenni, de az tény, hogy szépek. Természetesen nem minden lány lesz alkalmas modellnek, hiszen a kritériumok meglehetősen szigorúak, ettől függetlenül azt kell mondjam, a magyar csajok a legjobbak!
‒ Miért alapított annak idején éppen modellügynökséget? 
‒Teljesen egyszerű a képlet: 2000-ben nagyon rövid ideig dolgoztam a legmenőbb magyar ügynökségnél, ahol sikerült begyűjtenem az első tapasztalatokat. Rövid időn belül felismertem a problémákat, és rájöttem, hogy én ezt sokkal jobban tudnám csinálni, ha önálló lehetnék. Ezért is vágtam bele egy saját ügynökség felépítésébe. Az elején nagyon féltem, de minden egyes nap azt mantráztam magamban, hogy igenis én leszek a legjobb. És ez a pozitív gondolkodás végül tényleg bejött, mert tényleg én lettem a legjobb.
‒ Trendek jönnek, trendek mennek, hol a kis mellű, gonoszkodó tekintetű lányok divatosak, hol a talányos, megfoghatatlan szépség. De ‒ és ezt Ön is hangsúlyozta több interjúban ‒ a klasszikus karakter, Palvin Barbaráé vagy Ebergényi Rékáé időtlen és mindig aktuális marad. Mit gondol, miért? 
‒ Ez teljesen egyértelmű: a klasszikusan szép nő mindig örök. Sosem megy ki a divatból. Én mindig is hittem a női szépségben, mert a szépségnek ereje és hatalma van. Egy szép nő mindig képes irányítani a világot, és ez engem magával ragad. Engem is ez a klasszikus női szépség vonz, holott tisztában vagyok vele, hogy mindig mások a trendek. Üzleti szempontból is a klasszikus szépségben van a pénz, ez az igazság. Lehet, hogy nem mi vagyunk a legelsők egy nemzetközi Fashion Week-en, nem a mi modelljeink nyitják meg a legmenőbb bemutatókat, de a mi lányainkat láthatjuk a nagy kampányokban, a magazinok címlapjain és a legmenőbb helyeken. És ez nekem pont elég visszaigazolás!
‒ Milyennek érzi napjainkban a Visage hazai pozícióját? És milyennek a nemzetközi porondon?
‒ Ez egy nagyon nehéz kérdés. Elég nagyképű dolog lenne azt mondani, hogy a Visage a legmenőbb ügynökség Magyarországon, de ezt nem merném így kijelenteni. Eredményeinkről azt viszont elmondhatom, hogy ebben az évben a Visage modelljei több hazai magazin címlapján szerepeltek, több magyar márkának voltak arcai, és sok itthoni divatbemutatón léptek fel. Mittler Patrícia és Mihalik Enikő a Marie Claire címlapján tündökölt, Szikszai Johanna az Omorovicza kampányában, Esti Laura az Arena kampányában, hogy csak néhány példát említsek…
‒Kis- és nagyobb lányok is gyakorta felelik azt a „mi leszel, ha nagy leszel?” kérdésre, hogy szeretnének ‒ egyebek mellett ‒ modellkedéssel foglalkozni. Mit gondol azokról, akik pályaválasztás idején konkrétan modellnek készülnek? Lehet-e ez ma komolyan egy életpálya alapja?
‒ Nagyon sok lánnyal találkozom, akik szeretnének modellek lenni. Az igazság az, hogy sokkal több a potenciális modell, mint a befutott – és ezért van, hogy a legtöbb lány nem érti meg, mit jelent az elhivatottság. Kislányok sokasága azért kezd el modellkedni, hogy visszaigazolást kapjon a világtól a saját jócsajságáról. De a professzionális modellkedés nem erről szól… Ez ugyanis egy életforma! Folyamatosan figyelned kell a külsődre, hónapokat töltesz el külföldön, a családod és a barátod nélkül, miközben meg kell felelned az ügyfeleknek. Nálunk, az ügynökségen van legalább öt olyan lány, akik szupermodellek lehetnének, de sajnos ezt éppen a személyiségük nem teszi lehetővé. Ezt egy jó ügynök idejében felismeri – és el is engedi…
‒ A számos új felfedezett, igen fiatal modell – Anna G, vagy Borics Tamara ‒mellett 40+-os modellekkel is foglalkoznak, és egyre több olyan hangot hallani, hogy a középkorú divatkövetők és fogyasztóközönség számára inkább ez a korosztály elfogadható a tinédzser modellek helyett. Erről mit gondol? 
‒Igen, néhány hónapja hoztuk létre a Classic-divíziónkat, amelyet Tanka Eszter, volt modellünk vezet. Pontosan azért vágtunk bele ebbe a feladatba, mert felismertük, hogy a szép nő örök. Sokan ugyanis azt gondolják, egy nő 18-35 éves korában a legszebb – ez nem igaz! Egy szép nő mindig az, függetlenül az évei számától. Mihalik Enikőnek volt egy divatanyaga a francia Vogue-ban, amelyben 16 éves korától az elképzelt 60 éves koráig mutatták be őt. Egyszerűen elképesztően jól sikerült anyag lett, bejárta a világsajtót. És ekkor jöttem rá, hogy mindegy, hány évesek, a nőket imádni kell.
 
 


Vissza

Essilor Opticlub Cazal Silhouette OOK Press Konica Minolta Mexx Nautica CSD