Tedd fel
a pozitív szemüveget!

Új idők - az Essilor szemével


Milyen irányban fejlesztenek a világ meghatározó optikai cégei? Milyen új területek tárultak fel az elmúlt években, évtizedekben? Mennyire szükségszerű az innováció?
A fejlesztési irányok elsősorban a megváltozott fogyasztói igényekre koncentrálnak, melyek sok esetben nem is feltétlenül kimondottak. Ezek a rejtett vagy már megjelent igények számos fejlesztési lehetőséget biztosítanak a cégeknek. Természetesen vannak piacformáló fejlesztések is, melyek akár egy még nem létező igény kialakításában játszhatnak fontos szerepet. Ezek az irányvonalak jól mutatják a fejlesztések szükségszerűségét, hiszen aki nem fejleszt, az lemarad a piaci versenyben, és ezáltal elindul a vásárlói bázisának beszűkülése is. Az Essilor elkötelezett a fejlesztések terén, melyet tökéletesen támaszt alá az a mintegy 400 főállású mérnök munkája, akik a világ három különböző pontján az Essilor kutatás-fejlesztési központjaiban biztosítják az innováció folytonosságát. Ez lehetőséget biztosít olyan innovációk partnereink számára történő biztosítására, mint a színtelen kékfény védelem (Eye Protection System), mely szinte minden Essilor által gyártott lencse sajátja lehet, és a Transtions lencsék minden esetben tartalmazzák. Egyedülállóak azok a személyre szabási lehetőségek (Eyecode és A.V.A.), melyek többek között akár a századdioptria pontosságú lencsegyártást is lehetővé teszik. Fontos lehet a mostani időszakban egy korábbi fejlesztésünk, az Optifog réteg is, mely egyedüliként garantál páramentességet a maszk viselése közben a szemüvegviselők számára egész nap folyamán.              

Változik-e az optikai cégek szerepe a világ gazdaságában?
Az optikai szektor egy dinamikusan bővülő piac, ami köszönhető egyrészt a folyamatos fejlesztéseknek, másrészt pedig a megváltozott életmód okozta kihívásoknak, melyek egyre több potenciális felhasználót terelnek a szektor irányába. Érdekes a világgazdaságra gyakorolt hatása a korrigálatlan rossz látásnak, mely éves szinten mintegy 269 milliárd dollár veszteséget jelent a termelékenységben világszinten. Ez jól mutatja, hogy az optikai cégek a fejlesztéseikkel és termékeikkel nagyban hozzájárulhatnak a jövőben a gazdasági hatékonyság javításához, ezáltal a növekedés fenntartásához. Az Essilor nem véletlenül tűzte ki célul, hogy 2050-re megszűntesse a korrigálatlan rossz látást, és jelentősen csökkentse ennek társadalmi és gazdasági negatív hatásait.   

Milyen hatással van a kialakult helyzet (Covid) az Essilor működésére? Hogyan változott meg az optikai piac? Tud-e az Essilor segítséget nyújtani a többnyire a KKV-szektorban tevékenykedő kereskedő-szolgáltató partnereinek? Milyen ütemű visszarendeződés várható?
Fontos azzal kezdeni, hogy a cikk születésekor (június első napjai) az látszik, hogy viszonylag gyorsan és szerencsésen átvészelte a szektor a Covid okozta első visszaesési hullámot, és viszonylag gyors visszarendeződés figyelhető meg a piacon. Ez azonban nem adhat okot túlzó optimizmusra, hiszen a vírus alapvetően alakította át a társadalmi és gazdasági viszonyokat. Ezeknek az átrendeződéseknek lesznek nyertesei és vesztesei, hosszútávon pedig még nem látható, hogy pontosan milyen forgatókönyv vár ránk. Természetesen már most sok mindent megtehetünk annak érdekében, hogy a nyertesek közé tartozzunk: tudatos és folyamatos kommunikáció a vevőinkkel, biztonságos működés megteremtése az optikán belül (fejlesztések), válasz a megváltozott igényekre (tudatos termék/szolgáltatás ajánlás), képzések saját magunk és az optikában dolgozó kollégák számára. Az Essilor az elmúlt időszakban folyamatosan segítséget nyújtott és nyújt a képzések terén, időszerű célzott akciókkal támogatjuk partnereinket, hogy megfelelhessenek a vevői igényeknek. A mindennapi működés nehézségeit is szem előtt tartva, a fejlesztések esetében speciális finanszírozási konstrukciókkal hirdettünk meg akciós ajánlatokat vizsgálóberendezésekre és egyéb eszközökre.             
 
Lehetnek-e vízióink a nagy optikai cégekkel kapcsolatosan, mondjuk 20 évre előre? Vannak-e megoldásra váró feladatok? Vannak-e dedikált célok?
Ilyen hosszú időtávot a mai világban csak a küldetés kapcsán lehet megfogalmazni, ez az Essilor számára egyértelmű, 2050-re megszűntetni a korrigálatlan rossz látást a világban. 
 
Mi jellemzi az Essilor társadalmi szerepvállalását? Akár társadalmi, akár ökológiai vonalon...
Az Essilor számos programot indított nemzetközileg, mely kapcsán támogatja a hátrányos helyzetű, elmaradott országokban élő alacsony jövedelmű emberek szemüveghez jutását, ennek az összefogó programja az NGV 2.5, melynek keretében jelenleg 50 országban biztosítunk részben vagy teljesen díjmentes vizsgálatot és szemüveget olyan embereknek, akik nem jutnának egyébként ellátáshoz. Szintén fontos az FIA-val(Nemzetközi Automobil Szövetség) közösen indított Road Safety kampány, melynek keretében a vezetés és a jó látás összefüggésének fontosságára hívjuk fel a figyelmet, kombinálva látásellenőrzési programokkal a jogosítvánnyal rendelkezők körében. Magyarországon a Csodálatos Jövőprogramot emelném ki, melynek keretében az Új Start Alapítvánnyal és a MOI a Látásért Alapítvánnyalközösen segítettünk és segítünk a partner optikáink bevonásával halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekeken díjmentes szemüveg ellátással. Természetesen a Covid-járvány kitörése óta számos formában igyekszünk segíteni az egészségügyben dolgozóknak is. Partnereink és a Luxottica segítségével díjmentesen tudtunk szemüvegeket biztosítani ebben a nehéz helyzetben számukra, segítve a mindennapi helytálláshoz szükséges feltételeket. Ökológiai szempontból négy fontos ponton optimalizáljuk folyamatosan a gyártási folyamatainkat: víz felhasználás, energia felhasználás, szén-dioxid kibocsátás és újrahasznosítás. Ennek kapcsán számos díjat és elismerést nyertünk el az elmúlt években.        

Megjelölhetőek-e az Essilor közép- és hosszútávú magyarországi céljai? Melyek a növekedés megcélzott irányai?
Az Essilor Magyarországon a jövőben is stabil és megbízható partnere kíván maradni az optikai szektor szereplőinek. Kihasználva azokat az erőforrásokat, amelyek a cég mögött állnak globálisan, a lehető legmagasabb szintű támogatást fogjuk biztosítani partnereink számára a következő években, legyen szó akár képzésekről, innovációkról vagy a mindennapi működésről. Célunk, hogy közösen egy stabil, kiszámítható növekedést érjünk el, amivel olyan időszakokban is megfelelő tartalékok állnak rendelkezésre, mint amilyen az elmúlt 2-3 hónap volt.  
 


Vissza

Essilor Opticlub OOK Press Konica Minolta CSD Mini Maui Jim